Nieuwe mogelijkheden van de Animana help hub – Q4 2023

,
9 mins

In 2022 lanceerden we de Animana help hub. Met de Animana help hub vind je snel het antwoord op je vraag. Alles wat je zoekt is vanaf één plek toegankelijk. Op de help hub geven we je achtergrondinformatie, kennis, toegang tot add-ons, integraties en de mogelijkheid om zelf verschillende zaken rondom jouw Animana account te regelen. De Animana help hub wordt continu geüpdatet en doorontwikkeld.

Graag informeren we je over onze nieuwe content, mogelijkheden en artikelen.
[/av_textblock]

Algemene verbeteringen

Maandelijks voeren wij algemene verbeteringen door in de Animana help hub. Deze verbeteringen komen voort uit feedback van jullie als gebruikers, onze partners, onze eigen Animana collega’s en daarnaast uit onze gebruiksanalyses. Hieronder vind je enkele nieuwe verbeteringen in de Animana help hub:

NIEUW: Een nieuwe uitstraling

In 2023 onderging IDEXX een rebranding en we hebben meteen maar van deze gelegenheid gebruikgemaakt om het ontwerp van de Animana help hub te vernieuwen. Op de nieuwe startpagina van de help hub vind je dezelfde informatie, maar met een duidelijker ontwerp en een nieuw gezicht.

NIEUW: Contextuele in-pagina help

We hopen dat het jou als gebruiker steeds vaker opvalt. Binnen Animana verschijnen rechtsboven in beeld nieuwe ‘in-pagina help’ knoppen die je meer informatie geven over de functionaliteit op de pagina zelf. Dit betekent dat jij als gebruiker niet meer hoeft te zoeken om bij het antwoord op jouw vraag te komen en dus sneller door kunt met de taak waar je mee bezig bent. Terwijl jij als gebruiker deze nieuwe functionaliteit ontdekt en gebruikt, leren wij hoe jij sneller en prettiger bij het antwoord op jouw vraag komt. Op deze pagina’s vind je rechtsboven onze contextuele in-pagina help:

  • Krijg hulp bij het toevoegen van een product (Patiëntdossier > Product)
  • Krijg hulp bij het maken van een taak (Patiëntdossier > Taak)
  • Krijg hulp bij het maken van een prijsindicatie (Patiëntdossier > Prijsindicatie)
  • Krijg hulp bij het toevoegen van een consult (Patiëntdossier > Consult)
  • Krijg hulp bij het versturen van een e-mail (Patiëntdossier > E-mail)
  • Krijg hulp bij het toevoegen van een bijlage (Patiëntdossier > Bijlage)
  • Krijg hulp bij het toevoegen van het gewicht (Patiëntdossier > Gewicht)
  • Krijg hulp bij het aanmaken van een visiteformulier (Koppeldossier > Visiteformulier)
  • Krijg hulp bij het versturen van een sms (Patiëntdossier > SMS)
  • Krijg hulp bij het toevoegen van een herinnering (Patiëntdossier > Herinnering)
  • Krijg hulp bij het maken van een recept (Patiëntdossier > Recept)
  • Krijg hulp bij het toevoegen van een brief (Patiëntdossier > Brief)
  • Krijg hulp bij het toevoegen van een notitie (Patiëntdossier > Notitie)
  • Krijg hulp bij een patiënt in de opname plaatsen (Patiëntdossier > Opname)
  • Krijg hulp bij combi-protocollen (Patiëntdossier > Combi Protocol)
  • Krijg hulp bij het plaatsen van een klantbestelling (Patiëntdossier > Bestelling klant)
  • Krijg hulp bij de dossierinstellingen (Instellingen > Gebruikersinstellingen > Instellingen patiënt- en koppeldossiers)
  • Krijg hulp bij het zoeken naar protocollen (Zoekfilter = Protocol)
  • Krijg hulp bij de kastelling (Extra > Financieel > Dagoverzicht)
  • Krijg hulp bij klantbestellingen (Werklijst > Klantbestellingen)
  • Krijg hulp bij het bijwerken van je voorraad (Extra > Voorraad > Bijwerken Voorraad)
  • Krijg hulp bij je debiteuren (Extra > Financieel > Debiteuren)
  • Krijg hulp bij het toevoegen van een transactie (Extra > Financieel > Saldi Kas/Bank)
  • Krijg hulp bij het btw overzicht (Extra > Financieel > Btw Overzicht)
  • Krijg hulp bij het afsluiten van een boekjaar (Extra > Financieel > Sluiten Boekjaar)
  • Krijg hulp bij de audit log (Extra > Log)
  • Krijg hulp bij het verwerken van deze betaling (Ongefactureerd > Maak Factuur > Betaalpagina)
  • Krijg hulp bij het toevoegen van een nieuw contact (Nieuw Contact)

Updates in ‘Learn’ in de Animana help hub

In de optie ‘learn’ leer je meer over het gebruik van IDEXX Animana en de software integraties die wij aanbieden met diverse partners. Het is de plek om meer kennis op te doen over het gebruik van Animana, efficiënter te leren werken (ook voor bestaande gebruikers) en op ontdekkingsreis te gaan door onze bestaande en nieuwe functionaliteiten.

NIEUW: Veterinary DialogueTrainer 4

In 2023 kon je elk kwartaal een nieuwe simulatie spelen van de Veterinary DialogueTrainer. In samenwerking met St. Anna Advies maakte IDEXX Animana vorig jaar gratis 4 verschillende simulaties beschikbaar via de Veterinary DialogueTrainer. Met deze trainingen kan jij je communicatievaardigheden verbeteren, die je kunt toepassen in verschillende gesprekken in de praktijk. In deze simulaties krijg je direct feedback en inzicht in jouw gespreksvaardigheden. In het afgelopen kwartaal kon je een nieuw gesprek oefenen met een klant die te laat komt voor een afspraak. Probeer het zelf en kijk hoe jij omgaat met dit verhitte gesprek. De gesprekssimulaties zijn nog tot 31 januari 2024 beschikbaar.

Updates in ‘Status’ in de Animana help hub

In de optie ‘Status’ zie jij snel de actuele status van Animana. Wanneer er een probleem is, die mogelijk een direct gevolg heeft voor jouw workflow in de praktijk, dan melden wij dit op deze pagina. Vanuit Animana is deze pagina direct te bereiken via het zwarte vraagteken rechts bovenin.

NIEUW: Nieuwe visuele elementen op de statuspagina

We hebben nu de link “Klik hier om eerdere incidenten te bekijken” toegevoegd, die doorlinkt naar de pagina met open en historische incidenten. Terwijl onze ontwikkelaars hard aan het werk zijn om de tijdelijke storing op te lossen, houden wij je op deze pagina op de hoogte van onze vorderingen en kan jij gebruikmaken van onze gedeelde adviezen en tips om zo goed mogelijk jouw eigen werkzaamheden voort te zetten. Uiteraard informeren wij ook via deze pagina wanneer het probleem verholpen is.

Updates in ‘Support’ in de Animana help hub

In de optie ‘Support’ vind je al onze knowledge base artikelen. Hier kan je snel zoeken en bladeren door de honderden helpartikelen over Animana. Omdat Animana continu wordt verbeterd en geüpdatet, wordt onze database met helpartikelen ook doorlopend uitgebreid en aangevuld met nieuwe content. Hier vind je de meest in het oog springende artikelen van dit moment:

Nieuwe artikelen:

Top 3 aangepaste artikelen op basis van jullie feedback:

Updates in ‘Request’ in de Animana help hub

In de optie ‘Request’ regel je makkelijk zelf diverse accountzaken rondom jouw IDEXX Animana account. Op de Requestpagina van de help hub vind je meer dan 20 verzoeken die je kunt indienen. Wij hebben de onderstaande nieuwe optie toegevoegd:

NIEUW: Vraag een logboekverklaring paard aan / Logboekverklaring paard opzeggen

We hebben nieuwe aanvraagformulieren toegevoegd om een specifieke tekst voor paarden af te laten drukken op alle logboeken, die zijn gekoppeld aan paardachtigen (paard, pony, ezel). Het ene formulier is om de logboekverklaring aan te vragen en het andere formulier is om de verklaring te annuleren.

Maak kennis met de Animana help hub

Met de Animana help hub vind je snel het antwoord op je vraag. Alles wat je zoekt is vanaf één plek toegankelijk. We geven je achtergrondinformatie, kennis, toegang tot add-ons, integraties en de mogelijkheid om zelf verschillende zaken rondom jouw Animana account te regelen.

Laten we eens kijken wat IDEXX-software voor uw praktijk kan betekenen

Vul het onderstaande formulier in en we nemen contact met u op.