De waarde van tijd – 3 tools die je helpen tijd te besparen

4 mins

Tijd is (naast gezondheid) misschien wel een van de waardevolste dingen die er zijn. Onbetaalbaar, letterlijk niet te koop en als je het verspilt krijg je het nooit meer terug. Tijd is iets bijzonders; het is bewerkelijk en heeft geen vaste waarde. Zo verstrijkt de tijd traag wanneer je moet wachten op de bus of die nieuwe schoenen die met de post komen. Tegelijkertijd verstrijkt tijd te snel wanneer je op vakantie bent of op een date met iemand die je heel leuk vindt. Tijd is onduidelijk, een dimensie of zelfs ruimte (volgens Wikipedia). Je ziet het goed, wij hebben proberen te zoeken naar de ‘waarde van tijd’. We zijn er niet veel wijzer op geworden, maar één ding is duidelijk geworden: iedereen beleeft tijd anders. Tijd heeft voor iedereen een andere waarde.

Return on investment (ROI)

In de tweede zin van dit artikel stond: tijd is “letterlijk niet te koop”. Het spreekt voor zich dat verspilde tijd niet meer terug te krijgen is. Toch zijn er manieren om waarde uit tijd te halen. Zo weet jij dat je sneller op je bestemming aankomt met de auto in plaats van lopend. Misschien is de auto dan wel een soort tijdmachine. Door een interieurverzorger in te schakelen besteed jij minder tijd aan schoonmaken; zo heb je tijd over voor andere dingen. Natuurlijk betaal je een prijs voor een auto of hulp in het huishouden, maar je krijgt hier iets voor terug: tijd; tijd om andere dingen te doen die voor jou waardevoller zijn. De beslissing van de aankoop van een auto of hulp in het huishouden neem jij op basis van wat je ervoor terugkrijgt. Kort gezegd: ROI, return on investment. Zo ben jij in de praktijk als dierenarts of paraveterinair veel waardevoller wanneer je zo optimaal mogelijk de dingen kunt doen die je (met veel plezier) goed doet. Taken die tijd kosten, maar waarvoor oplossingen zijn, kunnen het beste uitbesteed of geautomatiseerd worden.

Hieronder 3 tools die tijdbesparing opleveren in de praktijk:

 

1. Online Booking

Waarom besteed je het inplannen van een afspraak niet gewoon uit aan de huisdiereigenaar? Met Online Booking kunnen huisdiereigenaren voor de meest uiteenlopende zaken zelf een afspraak inplannen. Je behoudt zelf controle over wanneer, bij wie (welke locatie, dierenarts) en waarvoor eigenaren (wel en niet) zelf een afspraak kunnen maken.

Voordelen:

  • Jouw praktijk is altijd ‘bereikbaar’ voor het maken van een afspraak.
  • Behoud zelf alle (en meer) controle over jouw agenda.
  • Bespaar kostbare receptietijd, die nu besteed kan worden aan andere taken.
  • Integreer Online Booking links op jouw website, digitale herinneringen en e-mails voor een optimale klantervaring. 

Prijs:

Verschilt per aanbieder en persoonlijke wensen van de integratie.
Klik voor een volledige ROI berekening van Vetstoria op deze link.

 ROI:

  • Gemiddelde tijd van een telefoongesprek (loonkosten).
  • ATF (average transaction fee) van afspraak.

Klik hier voor meer informatie over Online Booking.

2. VoIP

Of helemaal uitgeschreven Voice over Internet Protocol. Met een telefoonintegratie is jouw praktijktelefoon verbonden aan Animana. Een groot voordeel hierbij is, dat wanneer een huisdiereigenaar belt – waarvan het telefoonnummer bekend is in Animana – de betreffende cliëntkaart automatisch geopend wordt in Animana. Hierdoor bespaar je tijd met zoeken, voorkom je miscommunicatie en geef jij een uitstekende klantervaring.

 Voordelen:

  • Bespaart tijd door slimme integratie met Animana.
  • Voorkomt miscommunicatie met huisdiereigenaren.
  • Geeft een uitstekende klantervaring.

Prijs:

Gratis beschikbaar vanuit Animana, maar de VOIP aanbieder rekent kosten afhankelijk van je persoonlijke wensen van de integratie.

ROI:

  • Gemiddelde tijd van een telefoongesprek (loonkosten).
  • ATF (average transaction fee) van de afspraak.

Klik hier voor meer informatie over VoIP.

3. Ctrl+F en artikelen van de Animana Knowledge Base

Helpartikelen een tijdbesparende tool? jazeker!

Toen wij onze Animana Customer Supportafdeling vroegen naar de meest tijdbesparende tip voor Animana-gebruikers zeiden ze unaniem: de Knowledge Base. Onze Customer Supportafdeling behandelt dagelijks een veelvuldigheid aan uiteenlopende vragen. Toch zijn de meeste antwoorden vaak kort (en sneller) vindbaar via een artikel uit onze Animana Knowledge Base dan dat het telefoontje gepleegd is. De Animana Knowledge Base is vanuit Animana gemakkelijk te bereiken via het blauwe vraagteken rechtsonder in beeld. Voer een zoekterm in (wacht een tel) en klik op een van de artikelen of een begeleiding.

Als je op zoek bent naar een manier om je Animana vaardigheden op te frissen, vergeet dan niet dat je ook onze gratis cursus “Een algemene introductie tot Animana” kunt volgen, die je kunt bekijken door eerst op het blauwe vraagteken te klikken om de bibliotheek te openen en dan op het tabblad Leermateriaal.

Vergeet tenslotte niet om ook onze startpagina in de gaten te houden en onze website met een continu groeiend aanbod van Animana hints & tips.

Blauw vraagteken
Via het blauwe vraagteken ben je binnen enkele muisklikken bij jouw antwoord. Vul simpelweg een trefwoord in het zoekvenster in en er verschijnen artikelen op basis van de zoekopdracht. Eenmaal een artikel geselecteerd, kan je deze doorscrollen of snel doorzoeken met behulp van Ctrl+F (cmd+F voor Mac-gebruikers).

Voordelen:

  • Helpartikelen zijn altijd (24/7) en voor iedereen beschikbaar.
  • Snel een antwoord op jouw vraag.
  • Beschikbaar binnen jouw Animana account.

Prijs:

Gratis

 ROI:

  • Gemiddelde duur van een telefoongesprek van een afspraak is X minuten (loonkosten).

 

Laten we eens kijken wat IDEXX-software voor uw praktijk kan betekenen

Vul het onderstaande formulier in en we nemen contact met u op.