Samen, nog meer een alles-in-één oplossing

2 mins

Als Animana gebruiker ben jij bekend met onze sterke functionaliteiten zoals patiënt- en cliëntbeheer, de agenda, afspraakplanning, automatisch herinneren en alles daartussenin. Dit zijn tools en features die jij als gebruiker nodig hebt om de dagelijkse gang van zaken in jouw praktijk te beheren. Maar een echte alles-in-één oplossing, dat bereiken wij met partners en oplossingen die dit mogelijk maken.

Omdat niet iedere praktijk hetzelfde is en daardoor ook de wensen en behoeften per praktijk verschillen, is het voor één bedrijf simpelweg onmogelijk om een oplossing te bieden die voldoet aan de specialistische behoeften van elke afzonderlijke veterinaire praktijk.

Verschillende praktijken, verschillende wensen

Om aan alle uiteenlopende wensen en behoeften te voldoen, werken wij samen met diverse bedrijven in de veterinaire sector. Deze zijn allemaal specialist binnen hun eigen gebied. Door onze krachten te bundelen, bieden wij een breed scala aan integraties aan, waarmee je extra functionaliteiten aan Animana kunt toevoegen. Hierdoor kan je op basis van je eigen wensen en voorkeuren het praktijkmanagementsysteem creëren dat voldoet aan de specifieke wensen en eisen van jouw praktijk.

Wat is een integratie?

Een integratie (een tool, feature, functionaliteit of product van een derde partij) is software of een dienst, ontwikkeld door een externe partner van Animana, die de Animana API (Application Programming Interface) gebruikt om hun software of dienst te verbinden met Animana. Een API is een set programmeercode die als het ware twee toepassingen met elkaar laat praten.

Gegevens worden automatisch uitgewisseld tussen Animana en de partner, waardoor de informatie binnen Animana consistent blijft en een soepele gebruikerservaring wordt gegarandeerd. Door gebruik te maken van integraties kan je verschillende producten of diensten met Animana combineren tot een krachtige, op maat gemaakte oplossing die voldoet aan jouw specifieke bedrijfsbehoeften.

In het dagelijks gebruik van Animana zal je niet direct ervaren dat je gebruikmaakt van een integratie; dat is ook precies de bedoeling. Hier volgen enkele voorbeelden van bestaande integraties binnen Animana: de prijslijsten, die automatisch beschikbaar worden gesteld door verschillende leveranciers, de koppeling met de in-huis laboratoriumapparatuur of een oplossing voor het beheren van online afspraken.

Selectieprocedure

Iedere dienstverlener of softwareontwikkelaar die wil samenwerken met Animana is welkom en toch ontwikkelen wij niet automatisch een integratie met iedereen die dit graag wil. Integreren met Animana – en dus het uitwisselen van gegevens – is niet zomaar een proces dat wij lichtzinnig aanvliegen. Hier gaat een formeel proces aan vooraf, dat onder andere bestaat uit certificeringssystemen om ervoor te zorgen dat een integratie juridisch verantwoord is, dat de privacy van gebruikers naar behoren wordt beschermd en dat alle gegevens veilig worden verwerkt. Simpel gezegd, niet iedereen komt zomaar in aanmerking voor een integratie of samenwerking met Animana. Wij nemen dataveiligheid immers heel serieus! Daarbij moet de integratie met de software of dienst van de partner ook een oplossing brengen voor de praktijk en een unieke waarde toevoegen. Dit laatste laat jij als gebruiker ons weten door middel van jouw deelname aan de onderzoeken en enquêtes die wij doen. Zo bouwen wij samen met jou als Animana gebruiker en onze partners het Praktijk Management Systeem dat aan al jouw wensen voldoet.

Laten we eens kijken wat IDEXX-software voor uw praktijk kan betekenen

Vul het onderstaande formulier in en we nemen contact met u op.