Exclusieve preview in Virtual Reality

2 mins

Als lezer van onze nieuwsbrieven of blogartikelen ben je waarschijnlijk al bekend met de gesprekssimulaties van St. Anna Advies. Zij bieden praktisch communicatieadvies en trainingen voor de veterinaire en agrarische sector, in binnen- en buitenland. Met een team van enthousiaste en ervaren vakexperts helpen ze jou en je team met de communicatievraagstukken van nu. Daarom weten ze als geen ander wat de grootste struikelblokken zijn binnen de diergeneeskundesector.

Sinds begin 2023 kunnen gebruikers van IDEXX Animana gratis verschillende gesprekssimulaties van de Veterinary DialogueTrainer spelen om hun gespreksvaardigheden te oefenen.

Hieronder vertelt dr. Tessa Plagis, dierenarts en senior communicatieadviseur bij St. Anna Advies, meer over de sneak preview van de gesprekssimulatie die pas aan het einde van 2023 beschikbaar komt.

We zien vaak dat veterinaire professionals de meeste moeite hebben met de ‘moeilijke mensen’. Meestal speelt de eigen communicatie hierin een grote rol, waardoor zelfs de leukste en liefste eigenaren kunnen veranderen in lastige klanten. Met de Veterinary DialogueTrainer maken we simulaties met veel uiteenlopende eigenaren en casussen. Zo kunnen diergeneeskunde professionals oefenen met lastige situaties in een veilige omgeving.

In al onze simulaties én trainingen komen in ieder geval de vier A’s aan bod. Wat zijn de vier A’s eigenlijk en wat bedoelen we hiermee?

  • Actief luisteren
    Luister niet om te antwoorden of om meteen een oplossing te geven, maar luister om de ander écht te kunnen begrijpen.
  • Altijd vragen stellen
    Stel zo veel mogelijk open vragen en vraag net zo lang door tot je zeker weet wat de ander bedoelt.
  • Aanpassen aan de ander
    Pas je houding, je woorden en je toon aan de ander aan. Check of de boodschap goed is overgekomen, door daar gericht naar te vragen.
  • AED zijn
    Wees Aardig voor de ander, toon Empathie vanuit je hart en wees Duidelijk waar nodig. Streef naar een goede balans tussen deze drie.

Deze vier A’s vormen een belangrijk uitgangspunt voor elke (lastige) situatie. Wellicht komt deze je bekend voor: een klant die een half uur te laat komt voor een afspraak. Hoe ga je hiermee om? Ga je de eigenaar ergens tussen proppen of ga je toch slecht nieuws delen en een nieuwe afspraak inplannen? Elke keuze die je maakt in je communicatie heeft consequenties. Hoe kan je dit gesprek het beste voeren en hoe implementeer je de vier A’s? Kom erachter door de Veterinary DialogueTrainer simulatie te spelen!

Dit is mogelijk bij de sneak preview in de experience room op het Utrecht Vet Event op 10 juni, aangeboden door St. Anna Advies in samenwerking met IDEXX Animana. Zien we je daar?

Ben je niet in de gelegenheid om het Utrecht Vet Event bij te wonen maar wil je wel de gesprekssimulaties uitproberen, dan kun je ze hier bekijken.

Laten we eens kijken wat IDEXX-software voor uw praktijk kan betekenen

Vul het onderstaande formulier in en we nemen contact met u op.