“Yesterday you said tomorrow”

5 mins

Als je ooit iets hebt uitgesteld tot morgen, weet je hoe makkelijk “morgen” in “gisteren” kan veranderen zonder dat de taak is voltooid. Iedereen stelt wel eens iets uit, vaak bij taken of doelen die je als moeilijk of ontmoedigend ervaart. Een tijdje geleden kwamen we op LinkedIn een bericht tegen met de tekst “Yesterday you said tomorrow”. De tekst bleef bij ons hangen.

Omdat ook op LinkedIn content vluchtig is, hebben we de originele post niet meer terug kunnen vinden. Maar gelukkig kon Google ons laten zien dat de foto die wij zagen onderdeel is van een grote campagne van het sportmerk Nike. De krachtige, minimalistische advertentie is een meesterwerk in marketing. Het maakt gebruik van basiskleuren en strakke typografie om de boodschap te versterken: stop met uitstellen en begin vandaag. Er is niets meer aan toe te voegen, zoals de punt aan het einde van de zin aangeeft.

Jongleren met taken

Als medewerker in een dierenartsenpraktijk ben je bekend met hectiek. Of het nu gaat om een toestroom van (spoed)patiënten of het jongleren met taken als je collega’s op vakantie zijn – hoe houd je de balans, hoe behaal je je doelstellingen en zorg je voor optimale service en zorg zonder jezelf voorbij te lopen? De boodschap van Nike kan hierbij helpen.

Net zoals Nike de drempel en excuses die mensen weerhouden van sporten heeft begrepen, is het belangrijk om te begrijpen wat jou ervan weerhoudt om taken uit te voeren of doelen te bereiken in de praktijk. Is het de angst om fouten te maken? Doe je het liever niet als het niet goed kan? Ben je overweldigd door de hoeveelheid werk? Zodra je ziet wat je tegenhoudt, weet je ook hoe je kan beginnen.

In de afbeelding zag je ook Nike’s bekende “Just Do It” slogan. De krachtige boodschap van Nike – van actie, kracht en doorzettingsvermogen – is een inspiratie, of we nu hardlopen op een atletiekbaan of werken in een drukke dierenartsenpraktijk. “Just do it” is eerlijk en duidelijk. Begin gewoon, dan volgt de rest. De eerste stap is nou eenmaal het moeilijkst, dat weet jij ook.

Nike begrijpt zijn doelgroep goed – ze weten dat uitstelgedrag een belangrijk pijnpunt is voor veel mensen. Dit begrip is het resultaat van grondig onderzoek en inzicht in consumentenpsychologie. Als medewerker in de dierenartsenpraktijk kan je hier ook gebruik van maken.

Een hectische periode, Animana kan je helpen

Werken in een dierenartspraktijk is soms echt topsport. Er zijn dagen dat je het gevoel hebt dat je een triatlon loopt en gelukkig zijn er ook rustige dagen naderhand. Animana is natuurlijk geen sportmerk, maar kan jou wel ondersteunen in het bedrijven van jouw topsport. Neem bijvoorbeeld de drukke vakantieperiode, die voor de deur staat. Je kan verschillende elementen van Animana zo gebruiken dat ze op voorspelbare drukkere periodes in jouw voordeel werken. Hieronder enkele voorbeelden:

  1.  Afspraakherinneringen
    Voorkom no-shows met een afspraakherinnering. Vanuit de agenda stuur je eenvoudig een sms aan het begin van de dag om huisdiereigenaren te herinneren aan hun afspraak. Geef ze de mogelijkheid om de gemaakte afspraak te verzetten. Zo kun je de vrijgekomen afspraaktijd weer aan een andere klant aanbieden.
  2. Online afsprakenbeheer met Vetstoria

    Wist jij dat Vetstoria je veel tijd kan opleveren, vooral tijdens drukke periodes? Gebruikerservaringen vertellen ons dat Vetstoria veel telefoondrukte wegneemt uit de praktijk. Zo heb je tijd over om aan je andere taken te besteden. Promoot het gebruik van Vetstoria onder je klanten door met QR-codes te werken op (geprinte) marketingmaterialen en deel de link in je e-mail, sms en handtekening.

  3. Werp eens een kritische blik op je agenda

    De agenda is in de praktijk jouw reddingslijn voor het verloop van je dag. Een goede agendaplanning geeft ruimte voor onverwachte gebeurtenissen, kent flexibiliteit om tijd in- of uit te lopen en heeft momenten voor rust. Eerder schreven we al een aantal artikelen, die je wellicht kunnen inspireren:

  1. Pinintegratie met CCV
    Eerder dit jaar lanceerden wij de betaalintegratie met CCV, een integratie en automatisering die direct het betaalverkeer tussen Animana en het pinapparaat regelt. Voor de praktijk zorgt geautomatiseerd betaalverkeer voor veel tijdwinst, want het reduceert fouten, kost minder kliks in Animana, verloopt snel en pinverschillen in het dagoverzicht zijn voorgoed verleden tijd.

  2. Accountzaken regelen met behulp van de Animana help hub
    Met de komst van de Animana help hub kun je steeds meer accountzaken en verzoeken zelf regelen. Via deze link activeer of stop jij integraties, doe je verzoeken en regel je randzaken rondom jouw Animana account. Dat scheelt een hoop tijd.

Laat je inspireren door Nike’s boodschap. Met begrip, doorzettingsvermogen en een beetje inspiratie kunnen we de uitdagingen van de drukke vakantieperiode. We hebben allemaal het vermogen om legendarisch te zijn in ons werk, net als Nike in zijn marketing. Laten we dat potentieel benutten en vandaag beginnen. “Let’s do it!”

Laten we eens kijken wat IDEXX-software voor uw praktijk kan betekenen

Vul het onderstaande formulier in en we nemen contact met u op.