Hiermee kom jij de vakantieperiode door

4 mins

Het vakantieseizoen is in volle gang en voor sommige regio’s is het alweer bijna afgelopen. In deze hectische periode is het vaak een ‘alles-of-niets’-ervaring voor dierenartsenpraktijken. Na de populariteit van een van onze laatste artikelen, willen we graag enkele andere artikelen met je delen, die we eerder hebben geschreven om door drukke tijden in de praktijk te kunnen navigeren.

Zo richt een eerder gepubliceerd blog zich op het implementeren van QR-codes in de dierenartsenpraktijk. Door het gebruik van deze technologie kan het proces van online afspraken maken worden geautomatiseerd; een enorme hulp voor huisdiereigenaren en dit kan tegelijkertijd de druk in en op de praktijk verlichten. Online afspraken maken heeft namelijk het potentieel om de werkdruk van receptiemedewerkers en paraveterinairen te verminderen, en de algehele organisatie van de praktijk te stroomlijnen, met name tijdens de vakantieperiode. We hebben ook aandacht besteed aan het manoeuvreren door de uitdagingen die komen kijken bij het omgaan met ongeduldige huisdiereigenaren. In tijden van drukte, met een wachtkamer vol zenuwachtige huisdieren en hun bezorgde eigenaren, delen we strategieën en ideeën om de communicatie soepel te houden en klanttevredenheid te waarborgen. Tenslotte, voor degenen die het maximale uit de e-mailfuncties van Animana willen halen, hebben we een blog met tips en advies over dit onderwerp. Of je nu klanten wilt herinneren aan komende afspraken, updates wilt geven over de gezondheid van hun huisdier, of een persoonlijk tintje aan je communicatie wilt toevoegen, we hebben de benodigde tips voor je.

Hopelijk kunnen deze blogs je helpen om de zomerperiode soepel te laten verlopen. Ze zijn allemaal bedoeld om je te ondersteunen in het leveren van de best mogelijke zorg, ondanks de extra uitdagingen die het vakantieseizoen met zich mee kan brengen. Vergeet niet de link hieronder te bekijken om alle blogs te lezen!

 

1. Van het terras naar jouw praktijk

De QR-code: of je hebt er een hekel aan of je vindt het juist ontzettend handig. Als jij deze zomer op vakantie bent geweest, ben je ze waarschijnlijk met enige regelmaat tegengekomen wanneer je een terras of restaurant bezocht. Ook in Nederland zie je ze zo nu en dan (zonder dat het iets met Corona te maken heeft) verschijnen. Maar die QR-code, zou dat ook iets zijn voor de praktijk?

2. Zo ga je om met ongeduldige klanten

Misschien heb jij het ook wel gemerkt in de praktijk, tijdens telefoongesprekken of wanneer huisdiereigenaren de praktijk bezoeken. Onderzoek wijst uit: ‘consumenten hebben steeds minder geduld’. Lees in ons artikel waar ongeduldige klanten behoefte aan hebben en hoe jij dit kunt bewerkstelligen in je praktijk.

3. Hoe haal ik alles uit e-mail vanuit Animana?

E-mailen… voor velen gesneden koek. Wie e-mailt er nou niet? Toch is privé een e-mail versturen heel wat anders dan voor je werk e-mailen. Nou begrijpen we dat we niet de basis hoeven uit te leggen, maar tips zijn altijd welkom, toch? Zo wist je waarschijnlijk niet dat je met Animana meerdere facturen in één enkele e-mail kunt versturen. Zo, dan hebben we tip 1 alvast verklapt.

Bespaar tijd in de praktijk met CCV

Je vraagt je misschien af, “Alle blogartikelen zijn nuttig, maar is er ook iets praktisch dat jullie mij kunnen bieden?” Het antwoord is een volmondig ‘ja’. Eerder dit jaar hebben we onze integratie met CCV geïntroduceerd. Deze integratie maakt het mogelijk om rechtstreeks vanuit Animana een te betalen bedrag naar een CCV pinterminal te sturen. Dit optimaliseert verschillende processen aan de balie en helpt fouten te voorkomen.

Met de CCV pin-integratie behoren pinverschillen aan het einde van de dag tot het verleden. Je elimineert namelijk de kans op foutieve pintransacties. Bovendien creëert het meer tijd aan de balie om je te concentreren op de huisdiereigenaar. Door de administratieve lasten te verminderen, kan je team zich meer richten op het leveren van een uitzonderlijke service, terwijl de dagelijkse taken efficiënt verlopen.

Het in gebruik nemen van deze praktische tool is een voorbeeld van hoe technologie en innovatie het verschil kunnen maken in je praktijk, en laat zien dat IDEXX Animana altijd streeft naar het bieden van oplossingen die de ervaring voor zowel de praktijk als de huisdiereigenaar verbeteren. Heb jij interesse in de integratie met CCV? Je kan deze direct aanvragen via de onderstaande knop.

 

 

Laten we eens kijken wat IDEXX-software voor uw praktijk kan betekenen

Vul het onderstaande formulier in en we nemen contact met u op.