Hoe haal ik alles uit e-mail vanuit Animana? 5 tips

3 mins

E-mailen… voor velen gesneden koek. Wie e-mailt er nou niet? Toch is privé een e-mail versturen heel wat anders dan voor je werk e-mailen. Nou begrijpen we dat we niet de basis hoeven uit te leggen, maar tips zijn altijd welkom, toch? Zo wist je waarschijnlijk niet dat je met Animana meerdere facturen in één enkele e-mail kunt versturen. Zo, dan hebben we tip 1 alvast verklapt.

1. E-mailen van meerdere facturen

Bespaar tijd en werk sneller door meerdere facturen samen in één enkele e-mail te versturen. Via het cliëntdossier selecteer je eenvoudig de gewenste facturen en klik je vervolgens op de knop Verstuur Geselecteerde Facturen Per E-mail om deze via e-mail te versturen. De facturen zijn samengevat in één enkele PDF. Handig, ook voor de ontvanger; die hoeft niet verschillende e-mails of bijlagen te openen.

 

2. Automatische herinneringen

Wellicht maakt jouw praktijk al gebruik van automatische herinneringen voor de jaarlijkse controle, vaccinaties en antiparasitica. Maar wist je dat je deze functionaliteit ook voor andere doeleinden kan gebruiken? Zo kan je automatisch herinneren inzetten voor bijvoorbeeld een programma voor gewichtsbegeleiding met uitnodigingen voor controle of bijvoorbeeld motiverende berichten met tips en tricks. Wil je een stapje verder gaan? Denk dan bijvoorbeeld na over behandelingen of aandoeningen waarbij meerdere dierenartsbezoeken en controles nodig zijn, zoals bijvoorbeeld een schildklieraandoening. Vind je het moeilijk of heb je geen tijd om hier teksten voor te schrijven, dan kan jouw accountmanager of productleverancier je hier vast bij helpen.

3. Afspraakherinnering

Misschien wel de allergrootste ergernis in de praktijk: een ‘no show’. Een afspraak die niet komt opdagen is natuurlijk heel vervelend. Niet alleen kost het tijd en geld, maar nog vervelender is het dat je iemand anders had kunnen helpen in deze tijd. Wist je dat je heel gemakkelijk een afspraakherinnering via de Animana agenda kan versturen? Zo kan je bijvoorbeeld een dag van tevoren binnen enkele minuten alle afspraken in de Animana agenda voor de volgende dag een afspraakherinnering sturen. Mocht je e-mail minder urgent vinden, probeer dan eens een sms’je. Onderzoek toont aan dat sms’en zelfs effectiever is voor een herinnering.

4. Personalisatie

“De heer/mevrouw” of “uw hond of kat”; dat anoniem benaderen kan natuurlijk niet meer. Zeker niet wanneer de huisdiereigenaar met het huisdier al eens op consult is geweest. Waarschijnlijk heb je de eigenaar toen met naam aangesproken en vele malen meer de naam van het huisdier genoemd. Met andere woorden: in dat kwartier heeft de huisdiereigenaar een persoonlijke ervaring gehad en het idee gekregen dat jij ze goed kent. Probeer deze band te versterken in de e-mails die je verstuurt; jullie zijn immers geen vreemden meer. Met behulp van merge code kan je e-mails en brieven eenvoudig persoonlijk maken. Zo verschijnt automatisch in de gewenste velden de naam van de eigenaar, de naam van het huisdier en zelfs medicatie of behandelingen.

5. Maak uitschrijven makkelijk

Wil je marketingberichten gaan versturen, dan moet je je ook aan bepaalde regels houden. Zo is een uitschrijfmethode verplicht. Het voelt wat tegenstrijdig na de vier bovenstaande tips. Toch is het één van de belangrijkste; het kan je namelijk een hoop gedoe besparen. Maar let op: marketingberichten zijn natuurlijk iets anders dan gewone berichten, zoals het versturen van een factuur op verzoek van de eigenaar.

Laten we eens kijken wat IDEXX-software voor uw praktijk kan betekenen

Vul het onderstaande formulier in en we nemen contact met u op.