Het belangrijkste knooppunt van jouw praktijk
“Bedankt voor uw tijd,” zegt de huisdiereigenaar tegen de dierenarts bij het verlaten van de spreekkamer. “De medicatie ligt al voor u klaar bij de balie, prettige dag verder,” reageert de dierenarts. Het consult is afgerond, maar nu begint het belangrijkste moment van het dierenartsenbezoek: het samenvatten van het behandelplan – de eerste stap richting therapietrouw – en de betaling.
Vloeiende klantervaring
Dit laatste moment van het bezoek van een huisdiereigenaar aan de praktijk is het moment dat voor de praktijk veel handelingen samenkomen. De balie is misschien wel het laatste knooppunt dat de huisdiereigenaar in zijn klantreis neemt voordat alle lichten op groen gaan en hij volledig geïnformeerd en met een goed gevoel jouw praktijk verlaat. Het is ook het moment waarop alles volledig in de soep kan lopen wanneer er te veel taken en handelingen samenkomen. Eigenlijk net als bij een echt knooppunt verloopt dit moment van de klantreis alleen vloeiend wanneer de verkeerslichten meewerken en het knooppunt zelf goed ingericht en uitgedacht is. Anders is dit hét moment voor onbedoelde fouten; van het meegeven van verkeerde medicatie tot het verkeerd afslaan van een betaling. Kleine blunders, die later op de dag kunnen resulteren in een slechte klantervaring van de huisdiereigenaar of een lastig op te lossen kasverschil. Zeker wanneer de praktijk een drukke agenda heeft, er een volle spreekkamer is, een constant rinkelende telefoon en het helaas anno 2022 soms onderbezet is, is een foutje snel gemaakt. Hoe graag jij ook iedereen dezelfde aandacht en tijd wil schenken, wil toewerken naar therapietrouw en het belang van preventieve zorg bij ieder bezoek wil onderstrepen èn daarbij ook een vloeiende klantervaring wil bieden – helaas lukt dit niet altijd in combinatie met alle handelingen die aan het einde van het consult moeten gebeuren.
Animana’s meestgebruikte functionaliteit in een nieuw jasje
Het zal je niet verbazen – en het is een schot voor open doel – maar de meestgebruikte functionaliteit van Animana in deze laatste fase van het bezoek is de betaalpagina. Op basis van gebruikersfeedback, interviews en onderzoek hebben we de bestaande betaalfunctie in Animana opnieuw ontworpen, getest met gebruikers en daarna verfijnd en verrijkt met functionaliteiten. Onze nieuwe betaalpagina brengt onder andere:
- Minder klikken tijdens het verwerken van een betaling
- Bij het verwerken van de betaling direct de betreffende facturen kunnen e-mailen
- Versimpelde manier van het verwerken van verschillende betalingen
- Meer mogelijkheden tot het vermelden van notities en aantekeningen
- Meer factuurinformatie direct beschikbaar via het betaalscherm
- Meer uitleg van de verschillende mogelijkheden van het betaalproces
Door het vereenvoudigen van deze pagina en het verrijken met bruikbare toepassingen en informatie maken we de laatste handelingen voor de praktijk tijdens het bezoek van de huisdiereigenaar prettiger, zodat er meer focus kan zijn op datgene wat echt belangrijk is: de zorg voor de patiënt en het overbrengen van essentiële informatie.
Laten we eens kijken wat IDEXX-software voor uw praktijk kan betekenen
Vul het onderstaande formulier in en we nemen contact met u op.