Zo heb jij de volledige controle over Animana
Snel achter de baliecomputer duiken en per ongeluk met de muis iets aanklikken op het scherm, de collega met de ‘wat-zou-deze-knop-doen?’-houding of gewoon een kat die over het toetsenbord loopt. Foutjes maken of per ongeluk een onbedoelde wijziging in Animana maken, dat overkomt iedereen wel eens. Natuurlijk is voor de praktijk de kat op het toetsenbord altijd het meest logische scenario.
Onbedoeld een wijziging maken kan wel vervelend zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een onbedoelde verandering in cliënt- of patiëntgegevens of een aanpassing in producten of financieel. Het is vaak niet direct een ramp, maar een verkeerde aanpassing in een telefoonnummer, patiëntenkaart of in het financiële gedeelte kan vervelende gevolgen hebben voor de klantbeleving of het verloop van jouw werkdag.
Als de kat eenmaal is opgestaan
Wanneer ‘de kat’ van het toetsenbord verdwijnt en je de wijziging hebt gespot, hoeft er nog geen reden tot paniek te zijn. Zoals je wel eens hoort over een computer: “gegevens zijn nooit helemaal gewist”. Zo werkt dat ook bij Animana.
Animana beschikt namelijk over een zogenaamde ‘audit log’ waarbij elke aanpassing die door een gebruiker is gemaakt, wordt geregistreerd en opgeslagen. In dit audit log is dan ook precies terug te vinden welke handelingen er zijn uitgevoerd. Met enige handigheid kan jij hierin zelf de wijziging terugvinden (waaronder in sommige gevallen ook verwijderde of aangepaste gegevens) en deze naar wens corrigeren.
Enkele voorbeelden waarbij het Audit Log uitkomst kan bieden:
Per ongeluk verwijderen van cliënt- of patiëntgegevens
Oeps, kan gebeuren. Natuurlijk weer die kat in de spreekkamer. In het audit log kan je gemakkelijk filteren op gebruiker, item en actie waardoor je de wijziging snel kunt identificeren. Vervolgens keer je terug naar het betreffende item om deze te corrigeren.
Aanpassing van de verkeerde betaling
De balie kan soms een chaotische plek zijn. Er staan meerdere tabbladen open en voor je het weet is een aanpassing gedaan in het verkeerde tabblad. Geen probleem; het is geregistreerd en te corrigeren.
Geen no-show maar een onverwachte show
Geen afspraak in de agenda maar de huisdiereigenaar staat toch aan de receptie? Misschien is de afspraak wel aangepast of verwijderd uit de agenda. Geen probleem, het audit log vertelt je de geschiedenis.
Maar het Audit Log kan ook helpen bij de volgende voorbeelden:
- Als je wil weten wie een product gewijzigd heeft
- Als je wil weten wie gegevens aangepast heeft van klanten en wat er daarvoor stond
- Als je wil weten wie facturen of prijzen op facturen heeft aangepast
- Als je wil weten wie margeregels of gezondheidsplannen heeft aangepast
- Als je wil weten wie een afspraak verwijderd heeft terwijl de klant er nu wel is
- Als je wil weten wie de kastelling aangepast heeft of bedragen of fraude op te kunnen sporen
Wie kan gebruikmaken van het audit log?
Het audit log is standaard beschikbaar in Animana. De toegangsrechten tot het audit log zijn beperkt tot gebruikers met ‘admin’-rechten in jouw Animana account. Heb je geen toegang tot het audit log of heb je een vraag over het terugvinden van informatie? Het onderstaande artikel biedt in veel gevallen uitkomst.
Laten we eens kijken wat IDEXX-software voor uw praktijk kan betekenen
Vul het onderstaande formulier in en we nemen contact met u op.