Nieuwe mogelijkheden van de Animana help hub – Q4 2022
In mei 2022 lanceerden wij de Animana help hub. Met de Animana help hub vind je snel het antwoord op je vraag. Alles wat je zoekt is vanaf één plek toegankelijk. Op de help hub geven we je achtergrondinformatie, kennis, toegang tot add-ons, integraties en de mogelijkheid om zelf verschillende zaken rondom jouw Animana account te regelen. De Animana help hub wordt continu geüpdatet en doorontwikkeld.
Graag informeren we je over onze nieuwe content, mogelijkheden en artikelen.
Algemene verbeteringen in de Animana help hub
Maandelijks voeren wij algemene verbeteringen door in de Animana help hub. Deze verbeteringen komen voort uit feedback van jullie als gebruikers, onze partners, onze eigen Animana collega’s en ook op basis van onze gebruiksanalyses. Hieronder vind je enkele nieuwe verbeteringen in de Animana help hub:
NIEUW: Verbeterde en slimmere zoekmachine
Een probleem tegenkomen en niet snel je antwoord kunnen vinden, dat is ontzettend vervelend en dat begrijpen wij. De afgelopen maanden hebben wij enkele duizenden zoekresultaten in de Animana help hub geanalyseerd en hard gewerkt aan het verbeteren van onze zoekmachine, zodat jij nog sneller en makkelijker het meest relevante antwoord op jouw vraag krijgt.
NIEUW: Visuele verbetering op de in focuspagina’s
Onze in focuspagina’s geven jou alle handvatten die je nodig hebt rondom een bepaald thema in Animana of in de praktijk. Naast helpartikelen vind je hier ook video’s, achtergrondinformatie, blogs en aangeboden hulp of diensten van onze partners. Met verschillende nieuwe visuele elementen hebben wij het herkennen en navigeren binnen de in focuspagina’s makkelijker en plezieriger gemaakt.
NIEUW: Partner knowledge base – Vetstoria
Onze partner voor online afspraken, Vetstoria, heeft onlangs zijn eigen knowledge base een upgrade gegeven. De vernieuwde knowledge base van Vetstoria geeft naast algemene hulpartikelen ook meer informatie over de integratie met jouw Animana account.
Bekijk hier de specifieke Vetstoria artikelen over Animana.
NIEUW: Contextuele in-pagina help
Grote kans dat het jou als gebruiker al is opgevallen. Binnen Animana verschijnen op steeds meer plekken nieuwe ‘in-pagina help’ knoppen die jou meer informatie geven over de functionaliteit op de pagina zelf. Dit betekent dat jij als gebruiker niet meer hoeft te zoeken om bij het antwoord op jouw vraag te komen en dus sneller door kunt met de taak waar je mee bezig bent. Terwijl jij als gebruiker deze nieuwe functionaliteit ontdekt en gebruikt, leren wij hoe jij sneller en prettiger bij het antwoord op jouw vraag komt. Op deze pagina’s vind je rechtsboven onze contextuele in-pagina help:
- Krijg hulp bij klantbestellingen (Werklijst > Klantbestellingen)
- Krijg hulp bij het bijwerken van je voorraad (Extra > Voorraad > Bijwerken Voorraad)
- Krijg hulp bij je debiteuren (Extra > Financieel > Debiteuren)
- Krijg hulp bij het toevoegen van een transactie (Extra > Financieel > Saldi Kas/Bank)
- Krijg hulp bij het btw overzicht (Extra > Financieel > Btw Overzicht)
- Krijg hulp bij het afsluiten van een boekjaar (Extra > Financieel > Sluiten Boekjaar)
- Krijg hulp bij de audit log (Extra> Log)
- Krijg hulp bij het verwerken van deze betaling (Ongefactureerd > Maak Factuur > Betaalpagina)
- Krijg hulp bij het toevoegen van een nieuw contact (Nieuw Contact)
Updates in ‘Status’ in de Animana help hub
In de optie ‘Status’ zie jij snel de actuele status van Animana. Wanneer er een probleem is, die mogelijk een direct gevolg heeft voor jouw workflow in de praktijk, dan melden wij dit op deze pagina. Vanuit Animana is deze pagina direct te bereiken via het zwarte vraagteken rechts bovenin. Terwijl onze ontwikkelaars hard aan het werk zijn de tijdelijke storing op te lossen, houden wij je op deze pagina op de hoogte van onze vorderingen en kan jij gebruikmaken van onze gedeelde adviezen en tips om zo goed mogelijk jouw eigen werkzaamheden voort te zetten. Uiteraard informeren wij ook via deze pagina wanneer het probleem verholpen is.
NIEUW: Nieuwe visuele elementen op de statuspagina
Omdat veel gebruikers de Animana help hub via de statuspagina bezoeken, hebben wij op deze pagina enkele nieuwe elementen toegevoegd, zodat je nog sneller kunt navigeren binnen de Animana help hub.
Klik hier om direct naar Status binnen de Animana help hub te gaan.
Updates in ‘Request’ in de Animana help hub
In de optie ‘Request’ regel jij makkelijk zelf diverse accountzaken rondom jouw IDEXX Animana account. Wij hebben de onderstaande nieuwe mogelijkheden toegevoegd:
NIEUW: Jouw ervaring of klacht makkelijker met ons delen
Wanneer jij je ervaring met ons wilt delen, een klacht hebt over Animana of over onze dienstverlening, dan kan dat vanaf nu ook via de Animana help hub. Jouw mening en ervaring vinden wij belangrijk en zo maken we het jou gemakkelijker om deze met ons te delen.
NIEUW: Aanvragen collega login
Wanneer je samenwerkt met een andere praktijk, die ook gebruikmaakt van Animana, is het mogelijk om bepaalde cliënt- en patiëntinformatie met elkaar te delen. De mogelijkheid hiervan wordt ondersteund door middel van de functionaliteit ‘collega login’. Deze optie is vanaf nu gemakkelijk en snel zelf aan te vragen.
Klik hier om direct naar Request binnen de Animana help hub te gaan.
Updates in ‘Support’ in de Animana help hub
In de optie ‘Support’ vind je al onze knowledge base artikelen. Hier kan jij snel zoeken en bladeren door de honderden helpartikelen over Animana. Omdat Animana continu wordt verbeterd en geüpdatet, wordt onze database met helpartikelen ook wekelijks uitgebreid en aangevuld met nieuwe content. Hier vind je de meest in het oog springende artikelen van dit moment:
NIEUW: In focus jaarafsluiting
Ondanks dat de jaarafsluiting ieder jaar terugkomt, kan het lastig zijn om de verschillende taken rondom het afsluiten van het huidige jaar en voorbereidingen op het komende jaar uit te voeren. Logisch natuurlijk, want je doet deze taken immers maar één keer per jaar. Om het proces rondom de jaarafsluiting zo soepel mogelijk te laten verlopen, hebben wij een speciale in focuspagina samengesteld, die jou direct de antwoorden en oplossingen geven rondom de vraagstukken financieel en voorraadbeheer rondom de jaarafsluiting.
NIEUW: In focus dataveiligheid
Dataveiligheid is een lastig onderwerp als je je hier niet dagelijks mee bezig houdt. Door gebruik te maken van Animana, delen wij samen de verantwoordelijkheid voor dataveiligheid, jij als gebruiker en wij als jouw softwareleverancier. Om deze reden hebben wij een pagina gemaakt waar wij je alle beschikbare informatie geven rondom dataveiligheid, AVG en jouw Animana account.
Top 3 nieuwe artikelen:
- Hoe voeg ik een bijlage toe aan een cliëntdossier?
- Hoe factureer ik een klantbestelling?
- Hoe pas ik mijn gebruikersgegevens aan in Animana?
Top 3 aangepaste artikelen op basis van jullie feedback:
- Hoe installeer in Open JDK op mijn computer?
- Hoe koppel ik een brief aan een product?
- Hoe boek ik inkoopfacturen?
Klik hier om direct naar Support binnen de Animana help hub te gaan.
Maak kennis met de Animana help hub
Met de Animana help hub vind je snel het antwoord op je vraag. Alles wat je zoekt is vanaf één plek toegankelijk. We geven je achtergrondinformatie, kennis, toegang tot add-ons, integraties en de mogelijkheid om zelf verschillende zaken rondom jouw Animana account te regelen.
Laten we eens kijken wat IDEXX-software voor uw praktijk kan betekenen
Vul het onderstaande formulier in en we nemen contact met u op.