5 mins

IDEXX Animana Release Hoogtepunten: Version 5.2

Deze versie bevat meerdere nieuwe functionaliteiten en veranderingen ter verbetering van de gebruiksvriendelijkheid van het systeem. Door de hoogtepunten van deze release zorgvuldig door te lezen, weet je zeker dat je up-to-date bent met alle nieuwe ontwikkelingen binnen Animana.

Validatie van contactnummers op de nieuwe contactpagina

Om de datakwaliteit te verbeteren, presenteren wij graag de automatische validatie van het contactnummer bij het toevoegen van een nieuw contact op de Nieuwe contactpagina in Animana. Deze functie vermindert de kans op menselijke fouten en maakt het sneller en makkelijker om een telefoonnummer toe te voegen. Het betekent ook minder mislukte sms-berichten en een betere integratie met systemen zoals Voice Over IP (VoIP).

We hebben ook het aantal nummertypes dat kan worden ingevoerd verminderd – de lijst is vereenvoudigd tot ‘mobiel’, ’thuis’ en ‘fax’.

Opmerking: deze nieuwe regel geldt alleen voor nieuwe contacten. De wijziging is niet van toepassing op bestaande contacten.

We hebben een korte FAQ over de veranderingen voor je gemaakt:

  • Hoe werkt de validatie?
    • Het telefoonnummer wordt gevalideerd volgens de opmaaknormen van de ingevoerde landcode.
    • Voor de meeste landen kan Animana mobiele nummers onderscheiden van vaste nummers en de respectievelijke validatie toepassen; dus als je een foutmelding krijgt dat het ingevoerde nummer onjuist is, controleer dan of het type telefoon correct is.
    • Animana kan dubbele nummers opsporen wanneer deze worden ingevoerd op de pagina Nieuwe contactpersoon. Opmerking: het systeem zal niet al je contacten controleren op een dubbel nummer.
    • De validatie wordt uitgevoerd wanneer je het telefoonnummerveld verlaat – het wordt niet gedaan terwijl je typt.
  • Welke opmaak kan ik aanhouden?
    • De validatie is slim genoeg om verschillende typen opmaak te accepteren. Hierdoor wordt een consistente schrijfwijze verkregen, ongeacht de individuele voorkeuren van de gebruiker. Zie de tabel hieronder voor een voorbeeld van de opmaak die kan worden ingevoerd en hoe dat wordt weergegeven in het info-blok van de cliënt.
  • Kan ik het soort nummer aangeven zoals ik gewend ben, bijv. kantoor of stal?
    • Om goed met externe partijen te kunnen verbinden in de toekomst is er voor gekozen alleen mobiel, thuis en fax als standaard aan te geven. Wij raden je aan extra informatie toe te voegen via de ‘memo’ functionaliteit. De hier ingevoerde informatie zal zichtbaar zijn in het cliëntenkader wanneer je met de muis over het memo-icoon naast het betreffende nummer beweegt.
  • Kan ik de manier veranderen waarop de nummers worden weergegeven in het cliëntenkader of het cliëntdossier?
    • Wanneer je nummers invoert op de pagina Nieuwe Contact, worden deze automatisch weergegeven in een standaard internationaal formaat, zonder voorloopnullen, spaties of andere tekens. Als je de weergave wilt aanpassen, kan dat handmatig in het cliëntdossier na het opslaan van het telefoonnummer.
  • Kan een contactpersoon zich afmelden voor sms-berichten?
    • Wij zijn ons ervan bewust dat er in het verleden soms een mobiel nummer werd ingevoerd met telefoontype thuis, zodat er geen herinneringen konden worden verstuurd. Dit is echter niet langer mogelijk, omdat de validatie niet toestaat dat je een mobiel nummer categoriseert als een vast nummer. Wij adviseren je om in dit geval het nummer als mobiel in te voeren en vervolgens het type te wijzigen in het tabblad ‘Cliëntdata’ in het cliëntdossier.
  • Kan ik meer dan vijf nummers invoeren?
    • Zodra je een nieuw contactpersoon hebt opgeslagen, kun je doorgaan met het toevoegen van telefoonnummers in het tabblad ‘Cliëntdata’ door naar het cliëntdossier te navigeren en op het tabblad ‘Cliëntdata’ te klikken.
  • Hoe zit het met bestaande contactpersonen en nummers?
    • Deze wijzigingen hebben alleen invloed op telefoonnummers van nieuwe contactpersonen, die worden aangemaakt via de pagina Nieuw Contact. Bestaande telefoonnummers die zijn gekoppeld aan bestaande contacten blijven ongewijzigd.
  • Worden deze verbeteringen ook doorgevoerd in het tabblad Cliëntdata?
    • Na verloop van tijd wel. We hebben de verbeteringen eerst doorgevoerd op de pagina Nieuw Contact, zodat al onze gebruikers de tijd hebben om aan de verbeteringen te wennen.
  • Wanneer worden de verbeteringen doorgevoerd in het tabblad Cliëntdata?
    • Er is nog geen datum bekend. De verbeteringen zullen niet meer in 2021 worden ingevoerd, zodat iedereen genoeg tijd krijgt om aan deze nieuwe werkwijze te wennen.
  • Waarom voert Animana deze verbeteringen door?
    • Consistente en betrouwbare gegevens stellen je in staat gemakkelijker contact te leggen met je klanten en andere contacten. Een foutje bij het invoeren van een telefoonnummer is zo gemaakt. Hierdoor mis je belangrijke informatie die op een later tijdstip van onschatbare waarde kan zijn.

Hier zijn enkele voorbeelden van de opmaak van vaste nummers die je kunt invoeren:

Landcode Ingevoerd nummer Opgeslagen opmaak
+31 020 3456789 +31203456789
+31 0203 456789 +31203456789
+31 0203456789 +31203456789
+31 203456789 +31203456789
+31 (0)203456789 +31203456789
+31 +31203456 +31203456789
+31 +310203456789 +31203456789
+31 310203456789 +31203456789

Lang e-mailadres in het cliëntenkader

Naar aanleiding van feedback van onze klinieken wordt nu het volledige e-mailadres van een cliënt getoond in het cliëntenkader, waardoor het veel gemakkelijker wordt om een e-mailadres te verifiëren bij je contactpersonen. Het wordt zo ook makkelijker om het adres te kopiëren en te plakken in je eigen e-mailapplicatie.

Filter op bijlagen in het patiënt- en cliëntdossier

Wij hebben een nieuwe filteroptie ‘bijlage’ toegevoegd in zowel het patiëntdossier als het cliëntdossier, waarmee je bijlagen snel kunt identificeren en terugvinden.

Application Programming Interface (API) uitgebreid

De Animana API maakt het mogelijk voor andere programma’s om met ons te communiceren. Je kunt het zien als de boodschapper die een vraag naar een ander programma stuurt en het antwoord terugbrengt in een verwacht formaat. We werken voortdurend aan onze API om de mogelijkheden om veilig gegevens uit te wisselen tussen Animana en andere applicaties te verbeteren, zodat we met andere partners kunnen samenwerken.

Voor meer informatie, of om toegang te krijgen tot de Animana API-documentatie, ga je naar http://help.animana.com/api.

Questions?

We hopen dat je blij bent met de nieuwe functies en verbeteringen die we hebben geïntroduceerd in IDEXX Animana. Als je vragen hebt over een van de wijzigingen, aarzel dan niet om de Knowledge Base te raadplegen of om contact op te nemen met Animana Customer Support.

Laten we eens kijken wat IDEXX-software voor uw praktijk kan betekenen

Vul het onderstaande formulier in en we nemen contact met u op.