Zo zijn jouw belangrijkste hulpapplicaties weer bijgewerkt

3 mins

Het is erg vervelend wanneer je testuitslagen of röntgenfoto’s niet in Animana verschijnen. Je kan dit al helemaal niet gebruiken op de momenten wanneer de tijd dringt. Het is daarom belangrijk om twee van onze hulpapplicaties up-to-date te houden. Het onderstaande artikel vertelt wat deze applicaties doen, hoe je ze moet updaten, wat je kunt doen wanneer dit zelf niet lukt en hoe je je daarop kan voorbereiden.

De onderstaande informatie is voor zowel Windows als Apple Mac gebruikers:

DICOM uploader: Verwijderen en opnieuw installeren

Animana maakt gebruik van een aparte applicatie om DICOM-bestanden automatisch te uploaden zodra deze beschikbaar zijn. Deze zogenaamde “DICOM uploader” is een programma dat op een specifieke locatie zoekt naar digitale röntgenfoto’s (DICOM-bestanden) en ze automatisch naar je Animana account stuurt, zodat ze aan patiëntendossiers gekoppeld kunnen worden. De onderstaande instructies helpen je met het verwijderen en het correct herinstalleren van de uploader.

Als je niet zeker weet of de DICOM uploader op je computer draait, of je wilt controleren welke versie je hebt, klik dan hier.

Stap 1: Verwijderen van de DICOM uploader:
Hieronder vind je een stappenplan voor het verwijderen van de DICOM uploader.

Stap 2: Opnieuw installeren en correct instellen van de DICOM uploader:
Hieronder vind je het stappenplan voor het downloaden en correct installeren van de DICOM uploader.

 

Animana WebAgent: Verwijderen en opnieuw installeren

Animana maakt gebruik van de applicatie “WebAgent” om een verbinding te maken met jouw analyse-apparatuur. Volg deze instructies om de WebAgent volledig van je computer te verwijderen.

Als je niet zeker weet of de WebAgent op je computer draait, of je wilt controleren welke versie je hebt, klik dan hier.

Stap 1: Verwijderen van de WebAgent:
Hieronder vind je een stappenplan voor het verwijderen van de WebAgent.

Stap 2: Opnieuw installeren en correct instellen van de WebAgent:
Hieronder vind je het stappenplan voor het downloaden en correct installeren van de WebAgent.

Hulp nodig?

Ons Animana Customer Support team kan je helpen wanneer het verwijderen en correct installeren van de DICOM uploader of de WebAgent onverhoopt niet lukt. Houd hierbij wel rekening dat het verwijderen en herinstalleren enige tijd in beslag neemt. Het is mogelijk om hiervoor een telefonische afspraak te maken. Hiervoor kan je contact met ons opnemen via e-mail of telefoon.

Zo bereid je je voor op dit hulpverzoek:

  • Zorg ervoor dat je de wachtwoorden van de computer bij de hand hebt
  • Controleer of je beschikt over de laatste versie van Java of OpenJDK
  • Zorg dat SupportSessie toegang heeft tot de computer

Laten we eens kijken wat IDEXX-software voor uw praktijk kan betekenen

Vul het onderstaande formulier in en we nemen contact met u op.