IDEXX Animana Release Hoogtepunten: Version 5.4
Deze versie bevat meerdere nieuwe functionaliteiten en veranderingen ter verbetering van de gebruiksvriendelijkheid van het systeem. Door de hoogtepunten van deze release zorgvuldig door te lezen, weet je zeker dat je up-to-date bent met alle nieuwe ontwikkelingen binnen Animana.
Verbeteringen in de NDG Microchip registratie
Om het indienen te versnellen, dubbel werk te voorkomen en fouten te verminderen, zal het NDG microchip formulier nu automatisch de gegevens invullen die al in Animana zijn opgeslagen. Onderstaaand vind je informatie over de auto-populating velden en waar de data is gedefinieerd:
- Klant UBN. Instellen in Klantgegevens > Gegevens > ubn
- Startdatum paspoort. Instellen in Patiëntgegevens > identificatie > paspoort > datum
- CIBG. Eenmalig per Animana gebruiker in te stellen door een Animana beheerder in Instellingen > Algemene Instellingen > beheer gebruikers > [selecteer gebruiker] > CIBG
Tip: Het CIBG hoeft slechts eenmaal per gebruiker te worden ingesteld, dus wij adviseren één persoon in de praktijk de individuele CIBG nummers te laten toevoegen voor alle gebruikers.
IKB export voor landbouwhuisdieren
Ons nieuwe “export Koppel en IIKB” zal de landbouwhuisdierenrapportage aanzienlijk versnellen. We hebben een rapport preview toegevoegd, en een kolom met een koppel en verzorger UBN indien van toepassing. Je vindt de export in extra > export > Export Koppel en IKB.
Uitslagen van IDEXX analyseapparatuur worden nu overal in dezelfde volgorde getoond
Naar aanleiding van jullie feedback, hebben we de volgorde gewijzigd waarop de uitslagen van jouw IDEXX analyseapparatuur in het patiëntdossier worden weergegeven. De volgorde komt nu overeen met de volgorde op je IDEXX VetLab Station (IVLS) en die in de bijgesloten PDF in het patiëntdossier. Zo er kan geen verwarring ontstaan tussen de drie verschillende weergaven van dezelfde resultaten.
Belangrijk om te weten; deze wijziging wordt ook met terugwerkende kracht op de bestaande uitslagen toegepast. Voorkom fouten en kijk bij het beoordelen van eerdere uitslagen niet alleen naar het resultaat van de uitslag, maar ook naar de naam van het testresultaat.
“Verkoopeenheid” nu beschikbaar als mergecode
De “Verkoopeenheid” is nu beschikbaar om te worden gebruikt op productetiketten. Dit zorgt bijvoorbeeld voor meer duidelijkheid over het product en de dosering:
- Product zonder de verkoopeenheid: 0,5 APOQUEL 3,6mg [PK 100]
- Product met de verkoopeenheid: 0,5 tablet APOQUEL 3,6mg [PK100]
Verkoopeenheden worden gedefinieerd in Extra > Producten > Producten> [Selecteer product] > tabblad Product > verkoopeenheid.
Om de verkoopseenheid toe te voegen aan de product label, ga je naar de Content Designer (Extra> Mailing> Content Designer > Etiket), en selecteer je een label (bijvoorbeeld, selecteer “label product gd ” voor het standaard product label voor gezelschapsdieren). Je zal nu de “factuur item verkoopeenheid” mergecode zien in de lijst van mergecodes; klik hierop om de corresponderende “${factuurdetail.verkoopeenheid}” mergecode toe te voegen aan het etiket.
Verbetering van het Wachttijdrapport
Beginnend met het wachttijdrapport, vernieuwen we Animana rapportages met duidelijkere lay-outs en verbeterde filtering, zodat ze begrijpelijker worden en makkelijker in gebruik. In 2022 krijgen alle rapportages dezelfde vernieuwde look.
Application Programming Interface (API) uitgebreid
De Animana API maakt het mogelijk voor andere programma’s om met ons te communiceren. Je kunt het zien als de boodschapper die een vraag naar een ander programma stuurt en het antwoord terugbrengt in een verwacht formaat. We werken voortdurend aan onze API om de mogelijkheden om veilig gegevens uit te wisselen tussen Animana en andere applicaties te verbeteren, zodat we met andere partners kunnen samenwerken.
Voor meer informatie, of om toegang te krijgen tot de Animana API-documentatie, ga je naar http://help.animana.com/api.
Questions?
We hopen dat je blij bent met de nieuwe functies en verbeteringen die we hebben geïntroduceerd in IDEXX Animana. Als je vragen hebt over een van de wijzigingen, aarzel dan niet om de Knowledge Base te raadplegen of om contact op te nemen met Animana Customer Support.
Laten we eens kijken wat IDEXX-software voor uw praktijk kan betekenen
Vul het onderstaande formulier in en we nemen contact met u op.