Maak kennis met SMS
Vier grote voordelen van sms’en naar huisdiereigenaren
Zichtbaarheid
- Hoogste garantie. U ontvangt gemiddeld slechts 3 sms’jes per maand en het leespercentage is 98%
- Een sms-bericht raakt niet verloren in vergelijking met een e-mail tussen de andere honderden email berichten in een gemiddelde inbox.
- Onmiddellijke en vaak snelle actie van de ontvanger
Kostenbesparing
- Het versturen van een sms-bericht is goedkoper dan het versturen van een kaart
- Sms-berichten verminderen het aantal no-shows in een kliniek
Functionaliteit
- Gemakkelijk en snel te gebruiken binnen Animana
- Inzichtelijk in gebruik en succes via rapporten en Animana Pulse
- Archief, verzonden sms berichten zijn inzichtelijk in de cliënt- en patiëntdata
- Herinneringstool om ervoor te zorgen dat klanten hun afspraak niet vergeten
- Service-onderscheidingselement ten opzichte van uw concurrentie
Efficiëntie
- Vermindert de werkdruk van de receptie
- Breng klanten op het juiste moment op de hoogte
- Huisdiereigenaren houden van de “personal touch” die een sms-bericht biedt
Als dierenarts, altijd zichtbaar
Waarschijnlijk denk jij “Wie sms’t er tegenwoordig nou nog?” Iedereen gebruikt toch Whatsapp, Facebook Messenger of e-mail… Als je op dit moment je berichten app opent zal het je opvallen dat je in je sms inbox alleen service berichten hebt van bedrijven en instellingen. Maar waarom maken bedrijven zoals: Netflix, De Belastingdienst, PostNL, ANWB en zelfs de tandarts of het ziekenhuis nou gebruik van sms? Heel simpel; de door deze bedrijven verzonden berichten vallen op!
98% van de verzonden berichten worden geopend…
Uit onderzoek blijkt dat 98% van de verzonden sms berichten geopend worden. Dat is een wezenlijk verschil met e-mail en in sommige gevallen zelfs poststukken. In het digitale tijdperk van nu zijn sms’jes vaak relevante “short-copy” berichten die de ontvanger direct aanzetten tot een actie. Of het nou gebeurt door middel van de tekst zelf, of informatie die gedeeld wordt door middel van een linkje. Met een smartphone surf je gemakkelijk vanuit het sms bericht naar een website.
Wat is mijn Animana ID?
In het onderstaande voorbeeld is “demo” zichtbaar in de browserbalk na inloggen bij IDEXX Animana. In dit geval is de Animana ID van het account “demo“. Gebruik bij voorkeur Animana in de browser van Google: Chrome
Meld je aan
Voordelen van SMS voor de praktijk
Veel kleine taken in de praktijk zijn taken die die je dagelijks herhaaldelijk doet. Kleine taken die onopgemerkt maar bij elkaar opgeteld veel tijd kosten. Tegelijkertijd zijn dit taken die je als servicegerichte praktijk niet kunt negeren. Je wilt immers graag laten zien dat je na een behandeling nog steeds betrokken bent. Of je wilt graag voor het bezoek de eigenaar informeren over een aantal zaken die nodig zijn voor het consult of behandeling.
Animana sms service:
‘Trek de aandacht, elke keer opnieuw’
Minder tijd, meer effect
Bespaar veel tijd…
Veel kleine taken in de praktijk zijn taken die die je dagelijks herhaaldelijk doet. Kleine taken die onopgemerkt maar bij elkaar opgeteld veel tijd kosten. Tegelijkertijd zijn dit taken die je als servicegerichte praktijk niet kunt negeren. Je wilt immers graag laten zien dat je na een behandeling nog steeds betrokken bent. Of je wilt graag voor het bezoek de eigenaar informeren over een aantal zaken die nodig zijn voor het consult of behandeling.
Ongeopende e-mails en lange telefoongesprekken,
vertel of vraag het met een berichtje…
‘Urine opvangen en meenemen’, ‘voer weghalen de avond voor behandeling’, ‘Tommy is wakker geworden na de operatie’, of ‘Hoe gaat het met Tommy na de behandeling?’ ‘Bij vragen vragen kunt u contact opnemen met de praktijk’
Het zijn enkele voorbeelden waarbij een sms bericht een uitkomst kan bieden. Geen lange telefoongesprekken of meerdere malen op een dag proberen om de eigenaar te bereiken via e-mails die in de SPAM-box belanden. Met behulp van sms kunt u eigenaren direct en snel informeren. Daarbij worden alle via Animana verzonden berichten opgeslagen in de cliënt- en patiëntdata. Zo heeft u een mooi overzicht van alle verzonden communicatie.
Meer dan verwacht.
Voor minder dan je dacht.
Bespaar kosten…
Ongemerkt kunnen de kosten van het communiceren met klanten snel oplopen. Dit kan komen door de daadwerkelijke prijs van het telefoontje of de verzonden kaart maar ook door de tijd die een medewerker kwijt is aan het uitvoeren van deze handeling. Naast de daadwerkelijke handeling kan het ook zijn dat het effect hiervan minder is doordat bijvoorbeeld een e-mail ongeopend blijft, in de SPAM verdwijnt of dat er een voicemailbericht achtergelaten wordt.
Hieronder hebben we gemiddelde kosten voor een kliniek van deze dienst vergeleken met sms.
De “verborgen kosten” van een e-mail, kaart of telefoontje
De alternatieven voor één sms bericht zijn bijvoorbeeld het verzenden van een e-mail, kaart, brief of het hebben van een telefoongesprek. Uiteraard is een telefoontje snel gepleegd en een e-mail snel verzonden maar ongemerkt ben je al vrij snel veel tijd kwijt met beide. Je moet immers het telefoonnummer opzoeken, wachten, gesprek voeren en daarvan een notitie maken in Animana. Deze ongemerkte tijd is voor paraveterinairen of een receptionist erg waardevol.
Berekening op maat
Onze Customer Success Managers en Customer Support medewerkers kunnen voor u op maat of op basis van de situatie en voorkeuren van uw praktijk een “persoonlijke” besparingsberekening maken.
Vier grote voordelen van sms’en naar huisdiereigenaren
Zichtbaarheid
- Hoogste garantie. U ontvangt gemiddeld slechts 3 sms’jes per maand en het leespercentage is 98%
- Een sms-bericht raakt niet verloren in vergelijking met een e-mail tussen de andere honderden email berichten in een gemiddelde inbox.
- Onmiddellijke en vaak snelle actie van de ontvanger
Kostenbesparing
- Het versturen van een sms-bericht is goedkoper dan het versturen van een kaart
- Sms-berichten verminderen het aantal no-shows in een kliniek
Functionaliteit
- Gemakkelijk en snel te gebruiken binnen Animana
- Inzichtelijk in gebruik en succes via rapporten en Animana Pulse
- Archief, verzonden sms berichten zijn inzichtelijk in de cliënt- en patiëntdata
- Herinneringstool om ervoor te zorgen dat klanten hun afspraak niet vergeten
- Service-onderscheidingselement ten opzichte van uw concurrentie
Efficiëntie
- Vermindert de werkdruk van de receptie
- Breng klanten op het juiste moment op de hoogte
- Huisdiereigenaren houden van de “personal touch” die een sms-bericht biedt
Exact wat je nodig hebt
Binnen 2 klikken een huisdiereigenaar informeren
Veel communicatie die door receptionisten en paraveterinairen gedaan wordt zijn herhalende gesprekken. Deze worden enkele tientallen keren per dag herhaald. Of het nou baliegesprekken, telefoongesprekken of e-mails zijn, de strekking, inhoud, vragen en opdrachten zijn in veel gevallen allemaal hetzelfde.
Om kostbare tijd te besparen heeft IDEXX Veterinary Software en Services een aantal standaard templateteksten beschikbaar gemaakt. Deze teksten zijn op maat gemaakt voor en passen precies in 1 sms-bericht. Zo kan er binnen 2 klikken een sms-bericht verstuurd worden naar een huisdiereigenaar. Dat is in veel gevallen sneller dan een telefoongesprek.
De sms template teksten zijn gratis voor klanten van
IDEXX Animana en aan te vragen via het onderstaande formulier.
Ja, ik wil graag de SMS Template Teksten
Meld je aan via het formulier en ontvang deze teksten direct in je IDEXX Animana account.
Wat is mijn Animana ID?
In het onderstaande voorbeeld is “demo” zichtbaar in de browserbalk na inloggen bij IDEXX Animana. In dit geval is de Animana ID van het account “demo“. Gebruik bij voorkeur Animana in de browser van Google: Chrome
Begeleid naar succes
Bij het aanmelden ontvang je enkele e-mails van onze Customer Success Managers. Deze berichten zullen jou gedurende 2 weken informeren over het gebruik van sms, achtergrondinformatie en tips en tricks om jou te helpen bij het succesvol implementeren van sms als communicatiemethode in jouw praktijk.