IDEXX Animana
Praktijkmanagement software
Waarom Animana?
- Groeit mee met je praktijk
- Overal toegang, waar je ook bent
- Geïntegreerde diagnostiek
- Beveiligd en onderhoudsvrij
Praktijkmanagement software
IDEXX Animana is een cloud-based praktijkmanagementsysteem met veilige toegang tot je praktijkgegevens. Animana is speciaal ontworpen om je in je dagelijkse werkzaamheden te ondersteunen en doet dit mede door patiëntgegevens centraal te houden en processen te standaardiseren, zodat jij meer tijd overhoudt om de zorg te leveren waar je naar streeft.
Integreer naadloos met je diagnostische apparatuur dankzij tweerichtings-communicatie met het Animana patiëntdossier.
Maak protocollen die passen bij jouw praktijk en jouw werkprocessen en gebruik ze om consistentie en naleving te garanderen.
Met regelmatige updates en verbeteringen die automatisch worden doorgevoerd, behoren handmatige upgrades tot het verleden.
Veel van onze Customer Support medewerkers hebben klinische ervaring, dus ze staan klaar om je de hulp te bieden die je nodig hebt.
Zorg ervoor dat je patiënten nooit zorg mislopen. Herinneringen kunnen gekoppeld worden aan een product of dienst die aan een factuur wordt toegevoegd, of handmatig worden toegevoegd aan het patiëntdossier. Verstuur automatisch e-mails en sms-berichten die je één keer instelt en daarna niet meer naar hoeft om te kijken.
Maak en ontvang gesprekken via internet. Animana ondersteunt VoIP (internettelefonie) en is compatibel met je externe VoIP-aanbieder. Dit maakt het mogelijk om uitgaande gesprekken te voeren en inkomende oproepen automatisch te koppelen aan cliëntgegevens, mits ondersteund door de aanbieder. Dit levert veelal een betere gesprekskwaliteit op en is voordeliger dan traditionele telefonie.
Het portaal voor jou en je cliënten. Je veehouders krijgen een live weergave van de informatie over hun koppels, rechtstreeks uit het koppeldossier in Animana. Gegeven medicatie, vaccinatieherinneringen, logboeken en facturen worden in het portaal weergegeven— tevens handig voor het bijhouden van visiteformulieren.
Je klanten ontvangen een bericht met interessante inhoud, die jij met slechts minimale inspanning hebt gemaakt.
Cliënten boeken in hun vrije tijd zelf hun afspraken in je praktijk en besparen zo waardevolle tijd van je baliemedewerkers.
Met onze help hub vind je snel het antwoord op je vraag. We geven je achtergrondinformatie, kennis, toegang tot integraties en meer.
Bespaar kosten met betaalbare prijzen, geen onverwachte kosten en ruimte om te groeien op basis van je behoeften.
“Het gebruik van het patiëntdossier is zó veel beter geworden met Animana. Met name het zoeken in de historie is ontzettend makkelijk geworden en werkt daarom héél erg fijn. Ook bij LBHD is het visiteformulier heel overzichtelijk. Met name het gebruik van ‘combiproducten’ is erg handig bij ingrepen waarbij vaak dezelfde producten gebruikt worden. Ook zijn er hele goede koppelingen gemaakt met Vetcis. In de kliniek werkt de koppeling met IDEXX apparaten en VetMedLab echt super.”
Ron van den Aakster (2025)
Eigenaar/dierenarts gemengde praktijk