Ontdek hoe onze software u kan helpen tijdens de Coronacrisis
Wij weten dat het werken in een dierenartsenpraktijk op dit moment een uitdaging kan zijn. Het werk gaat door, uw cliënten hebben hulp nodig en u wilt de hoogste kwaliteit van zorg bieden.
Als klant van IDEXX Veterinaire Software & Services helpen en ondersteunen wij u graag in deze moeilijke tijden. Onze software kan u helpen een veilige en comfortabele omgeving te creëren voor u, uw collega’s en uw klanten.
We realiseren ons dat niet alle gebruikers zich bewust zijn van de mogelijkheden van Animana en SmartFlow, dus hieronder zullen we u laten zien hoe onze software kan helpen bij de reis van de klant – vanaf het moment dat een huisdiereigenaar een afspraak maakt tot het verlaten van de praktijk na hun bezoek.
Bezoek aan de praktijk, social distancing en veilig werken
Tijdens het bezoek van uw klant kunnen onze softwareproducten een oplossing bieden – van digitale toestemmingsformulieren in SmartFlow tot behandel- of consultatieprotocollen in Animana en alles daartussenin. Zo weet u dat social distancing, hygiëne (voor de veiligheid van u en uw collega’s) en productief werken ook tijdens de Coronacrisis gegarandeerd zijn.
Hoe zorgt u voor een optimale klantervaring?
De ervaring van uw klant in uw praktijk zal op dit moment anders zijn dan u gewend bent. Ondanks alle extra maatregelen die u heeft genomen, wilt u er toch voor zorgen dat uw cliënt een prettige ervaring heeft. Het onderstaande artikel kan u wat informatie en achtergrondinformatie geven.
Hoe verleng ik de afspraaktijden om een rustig moment tussen de bezoeken door te creëren?
Misschien wilt u uw afspraken aanpassen. Dit kan uw klanten meer tijd geven om uw praktijk te verlaten en de drukte te spreiden. Het aanpassen van de afspraaktijden gebeurt via de agenda-instellingen. Informatie over de agenda-instellingen vindt u in het onderstaande Knowledge Base-artikel.
Hoe snel te communiceren met een individuele huisdiereigenaar
Huisdiereigenaar te laat voor de afspraak? Nieuwe aanvullende Corona instructies voor het bezoek? Moet u een eigenaar informeren dat hij buiten moet wachten? Er zijn nu zoveel redenen waarom u soms een snel en kort bericht naar een klant wilt sturen. Via Animana is het mogelijk om deze informatie snel door te sturen naar een specifieke klant via sms-berichten via de klantenkaart.
Hoe kan ik de geschiedenis van een patiënt van een collega-praktijk inzien?
Het kan gebeuren dat u nu vaker nieuwe klanten ziet dan voorheen. Dit komt omdat de normale reguliere praktijk van deze huisdiereigenaar geen tijd heeft omdat zij bijvoorbeeld net als u afspraken verspreiden over de dag. Met IDEXX Animana is het mogelijk om de patiëntengeschiedenis van de andere praktijk automatisch op te vragen. Dit scheelt u een hoop tijd en verschillende telefoontjes. Op deze manier heeft u alle informatie die u nodig heeft om direct een beslissing te kunnen nemen.
Hoe te beginnen met Telemedicine (video) cunsulten met huisdiereigenaren
Het is vanaf nu mogelijk om met behulp van Vetstoria online video consulten met huisdiereigenaren te houden. Meer informatie is te vinden via onderstaande knop.
Hoe te beginnen met de Vetstoria Telemedicine applicatie
Wij begrijpen dat u direct aan de slag wilt met de Telemedicine software, hiervoor heeft Vetstoria een online handleiding gemaakt die via onderstaande knop te vinden is.
Hoe u uw apparaten veilig kunt schoonmaken
Waarschijnlijk wilt u uw iPad nu wel vaker schoonmaken dan normaal.
Apple heeft informatie verstrekt over hoe u uw iPad veilig kunt schoonmaken.
Hoe u kostbare tijd kunt besparen met laboratoriumaanvragen
Door het digitaal aanvragen van laboratoriumtests kunt u veel kostbare tijd besparen. De laboratoriumonderzoeken kunnen rechtstreeks bij IDEXX Animana worden aangevraagd en de resultaten kunnen ook direct, binnen Animana, worden bekeken.
Hoe maak je een nieuw basisprotocol
Wilt u ervoor zorgen dat u niets overslaat of vergeet te doen tijdens een consult? Vermijd met andere woorden dat de huisdiereigenaar meerdere keren naar de praktijk moet komen. Dan kan het werken met protocol een oplossing bieden. Zo weet u zeker dat u alle vragen stelt, alle testen en handelingen uitvoert en niets vergeet.
Na het consult, receptie en wachtkamer
Bent u klaar met het consult? Uw cliënten gaan waarschijnlijk terug naar de wachtkamer of naar de receptie, waar uw collega’s informatie geven over behandelingen of medicijnen volgens uw Corona- en de RIVM richtlijnen met de huisdiereigenaren.
Stuur een e-mail naar al uw klanten
Heeft u aangepaste openingstijden, een speciaal toegangsbeleid of verwacht u bepaalde handelingen van uw cliënten bij een bezoek aan uw praktijk? U kunt uw klanten vooraf informeren via e-mail of sms. In het onderstaande artikel vindt u informatie over het versturen van berichten.
Hoe maak ik een gepersonaliseerde brief, e-mail of sms?
Heeft u aangepaste openingstijden, een speciaal toegangsbeleid of verwacht u bepaalde acties van uw klanten wanneer zij uw praktijk bezoeken? U kunt uw klanten vooraf informeren via e-mail of sms. In het onderstaande artikel vindt u informatie over het versturen van dergelijke berichten.
Hoe u uw apparaten veilig kunt schoonmaken.
Waarschijnlijk wilt u uw iPad nu wel vaker schoonmaken dan normaal.
Apple heeft informatie verstrekt over hoe u uw iPad veilig kunt schoonmaken.
Blijf in contact met uw cliënten
Ook na een bezoek wilt u in contact blijven met uw cliënten, of het nu gaat om lopende behandelingen voor het huisdier, nieuwe ontwikkelingen in uw Corona richtlijnen of gewoon omdat u geïnteresseerd bent. Hier geven wij aan hoe onze producten u van dienst kunnen zijn.
Stuur een e-mail naar al uw klanten
Heeft u aangepaste openingstijden, een speciaal toegangsbeleid of verwacht u bepaalde handelingen van uw cliënten bij een bezoek aan uw praktijk? U kunt uw klanten vooraf informeren via e-mail of sms. In het onderstaande artikel vindt u informatie over het versturen van berichten.
Blokeer tijdelijk uw Automatische Herinneringen
U wilt misschien op een andere manier met uw klanten communiceren. Het kan zijn dat de automatische herinneringen hier niet meer in passen en dat u ze tijdelijk wilt uitschakelen of opschorten.
U kunt uw automatische herinneringen tijdelijk uitschakelen of opschorten. In het onderstaande Knowledge Base-artikel vindt u hier meer informatie over.
Maak een persoonlijke brief, email of SMS bericht
Heeft u aangepaste openingstijden, een speciaal toegangsbeleid of verwacht u bepaalde acties van uw klanten wanneer zij uw praktijk bezoeken? U kunt uw klanten vooraf informeren via e-mail of sms. In het onderstaande artikel vindt u informatie over het versturen van dergelijke berichten.
Automatiseer uw klantcommunicatie
Wilt u een speciale reeks herinneringen of communicatie sturen op basis van een recent bezoek aan uw praktijk. Dan kunt u dit proces zelf vereenvoudigen binnen IDEXX Animana. U kunt ook automatische communicatie sturen op basis van een consultatie om bijvoorbeeld uw klanten op de hoogte te houden van aanpassingen en ontwikkelingen binnen uw praktijk rondom Corona.
Gebruik de onderstaande knop om meer te weten te komen over automatische communicatie van Animana.
Overige informatie
Van thuiswerken als dierenarts of paraveterinair tot IDEXX-tests en alles daartussenin…
Hoe kunnen medewerkers vanuit huis (thuiswerken) met Animana
Het is mogelijk om Animana te gebruiken vanaf een andere locatie dan in de praktijk. Als er collega’s thuis werken en het is niet mogelijk om in te loggen, kan het zijn dat sommige instellingen in Animana moeten worden aangepast. U kunt dit zelf doen met behulp van onderstaand artikel uit onze Knowledge Base.
Kan ik een product demonstratie van Animana krijgen?
Wilt u meer weten over Animana of wilt u een demo, neem dan contact met ons op via het onderstaande formulier.
Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Kan ik ook vanuit huis werken met SmartFlow?
Ja, dat kan! U kunt ook gewoon van thuis uit inloggen op de Dashboardomgeving op uw computer en de applicatie volledig gebruiken op een iPad. U kunt met onderstaande knop inloggen op IDEXX SmartFlow.
Waar kan ik de Corona informatie van Vetstoria vinden?
Net als IDEXX Veterinairy Software & Services heeft Vetstoria een speciale Corona website gemaakt. Deze is te vinden via de onderstaande knop.
Waar kan ik meer informatie vinden over Telemedicine van Vetstoria?
Vetstoria heeft onlangs een casestudy over Telegeneeskunde gepubliceerd. De studie is te vinden via onderstaande knop.
Waar kan ik meer informatie vinden van IDEXX over COVID-19?
IDEXX heeft een speciale pagina’s gemaakt over IDEXX-diensten en dierenartsinformatie met betrekking tot COVID-19 (Coronavirus).
Deze pagina’s zijn te vinden via de onderstaande knoppen.